11. 11. 2016.

Školska knjižnica – ključno mjesto suradnje u suvremenoj školi

 

Kako potaknuti aktivno, istraživačko učenje u školi? Kako potaknuti suradnju učitelja i knjižničara? Kako suradnju uspješno i trajno provoditi? Ovim pitanjima bavilo se pedesetak sudionika okruglog stola pod nazivom Školska knjižnica – ključno mjesto suradnje u suvremenoj školi održanog u OŠ Dubovac u Karlovcu 4. studenoga 2016. godine.

Skupu, u organizaciji Županijske Matične službe Gradske knjižnice Ivan Goran Kovačić Karlovac,  ŽSV-a školskih knjižničara Karlovačke županije i Podružnice HUŠK-a Karlovačke županije, prisustvovali su školski knjižničari, ravnatelji osnovnih i srednjih škola, voditelji županijskih stručnih vijeća i predstavnici lokalnih vlasti Karlovačke županije i grada Karlovca.

U uvodnom dijelu okruglog stola, nakon što smo prisutne podsjetili na osnovne postavke djelovanja školske knjižnice i njene uloge u suvremenoj školi, na važnost integriranja koncepata informacijske pismenosti u školski kurikul, okupljeni su mogli vidjeti nekoliko primjera suradnje učitelja i knjižničara. Knjižničarka Branka Dojčinović (OŠ Barilović) predstavila je maštovite radionice u okviru integriranog dana u školskoj knjižnici koji je održan povodom obilježavanja Dana hrvatske knjige. Draženka Polović (Ekonomsko-turistička škola Karlovac) govorila je o ostvarenju školskog kurikula kroz rad knjižničara u srednjoj školi. Učiteljica Tatjana Štanjer (OŠ Dubovac) predstavila je brojne primjere i istaknula dobrobiti suradnje sa školskom knjižnicom u nastavi engleskog jezika. Više primjera suradnje knjižničara i učitelja prisutni mogli vidjeti i u zajedničkoj prezentaciji te na izloženim plakatima.

U drugom dijelu Skupa održana je i rasprava sa sljedećim zaključcima:

  • suradnjom učitelja i knjižničara treba osnažiti učenika da kritički razmišlja i istražuje te koristi izvore (tiskane i elektroničke) na etičan način,
  • ustrajati u suradnji svih dionika odgojno-obrazovnog procesa u poticanju čitanja i čitalačkih navika
  • knjižnica mora biti stručno vođena i dobro opremljena tradicionalnim i digitalnim izvorima znanja da bi mogla ispuniti svoju odgovornu ulogu,
  • ravnatelj je ključni čimbenik i poticatelj suradnje u odgojno-obrazovnoj ustanovi.

Okrugli stol protekao je u pozitivnom ozračju s konačnim i najvažnijim zaključkom da suradnja učitelja i knjižničara mijenja školu te pozitivno utječe na procese učenja i poučavanja.

Ovogodišnji okrugli stol bio je drugi po redu koji su zajedno organizirale Matična služba, ŽSV i Podružnica HUŠK-a. Prošlogodišnja je tema bila Odrazi školskih knjižnica – zašto vrijedi ulagati u knjižnice. Potaknuta tim skupom, Karlovačka je županija osigurala za svaku školu kojoj je osnivač po 2000 kuna za nabavu knjiga te sredstva da se školskim knjižnicama nabavi program za knjižnično poslovanje Metel Win. Nadamo se da će i ovogodišnji skup imati pozitivne učinke, naime, da će potaknuti učitelje i knjižničare da više i bolje surađuju.

Gordana Šutej

Odgovori