05. 11. 2014.

I ove godine na Interliberu okrugli stol i završnica Tuluma s(l)ova …

Hrvatska udruga školskih knjižničara i ove vas godine poziva na Interliber gdje u petak, 14. studenoga 2014. godine u 13 sati, na otvorenoj pozornici paviljona broj 6, započinje osmi po redu okrugli stol na temu Stereotipi o školskim knjižničarima, a nakon njega slijedi završnica Tuluma s(l)ova.

InterLiberTS2014Što su stereotipi, mijenjaju li se uvriježena mišljenja o tome tko su školski knjižničari, koja je njihova uloga unutar i izvan škole, koje sve kompetencije danas trebaju razvijati, kako utječu na svoje korisnike i kako ih oni doživljavaju, samo su neka pitanja na koja ćemo pokušati odgovoriti uz pomoć, nadamo se, zanimljivih sugovornika.

Pozvali smo autoricu nedavno održane izložbe Etnografskog muzeja o stereotipima, višu kustosicu mr. sc. Irenu Kolbas; izvanrednu profesoricu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu dr. sc. Dianu Zalar koja proučava i poučava dječju književnost; ravnateljicu prvog Centra za djecu, mlade i obitelj Sandu Puljiz Vidović, koja je godinama radila i kao školska psihologinja i profesorica psihologije; profesora filozofije i inicijatora zanimljivih projekata Marka Štroka, koji radi u zagrebačkoj OŠ Izidora Kršnjavoga; Anu Kuliš, komparatisticu, sociologinju i promotoricu Školske knjige te Tenu Vujčić, učenicu Gimnazije Tituša Brezovačkog.

Namjerno smo izostavili neke važne detalje iz biografija naših gostiju, a koje su njihove tajne veze sa školskim knjižnicama, otkrit ćemo vam na Interliberu.

Podružnica osnovnih škola Zagrebačke županije i Grada Zagreba i Podružnica srednjih škola Grada Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije ujedinile su se u organizaciji, a moderatorica okrugloga stola je Goranka Braim Vlahović.

Projekt poticanja čitanja iz užitka naglas Tulum s(l)ova

InterLiberST2014Tulum s(l)ova zajednički je projekt OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatske udruge školskih knjižničara i Hrvatske mreže školskih knjižničara. Projekt čitanjem iz užitka naglas popularizira vještinu čitanja u uzrastu 7. i 8. r. osnovne te 1. i 2. r. srednje škole, a osim u obrazovanje, zadire i u područje kulture. Neki od ciljeva su: utjecati na jačanje pozitivnog stava učenika prema čitanju i pridavanjem važnosti čitanju iz užitka u lokalnoj zajednici omogućiti učenicima samoostvarivanje i osjećaj važnosti, razvijanje pozitivnog stava prema volonterstvu, uvođenje nove kulturne usluge u lokalnu zajednicu – čitanja naglas.

Čitanje naglas provodi se na dva načina: u sklopu noćnog čitateljskog susreta u školskim knjižnicama te čitanjem odraslima i djeci u lokalnoj zajednici. Prilikom čitanja naglas u sklopu noćnog čitateljskog susreta, radi izdvajanja te aktivnosti u odnosu na ostale atraktivne aktivnosti, potrebno je provesti ceremonijalno čitanje.

U fazi izlaska na čitanje u lokalnu zajednicu odrasli članovi tima kao i učenici koji u drugoj fazi postaju dio tog tima predlažu i dogovaraju mjesta na kojima će se čitati, predlažu dodatne moguće aktivnosti. Čitanja se u lokalnoj zajednici (ustanovama, udrugama, poduzećima i na javnim mjestima tipa domovi za starije osobe, muzeji, bolnički dječji odjeli, autobusne čekaonice) dokumentiraju, objavljuju na Facebook grupi Tulum s(l)ova koja se nalazi na ovoj adresi: https://www.facebook.com/groups/tulumslova/, na stranici Tulum s(l)ova https://www.facebook.com/Tulumslova, na facebook stranicama školskih knjižnica u projektu, YouTubeu, na webovima škola, a nakon čitanja izvještavaju se mediji. Projekt je stoga iznimno popraćen u medijima. Odvija se u jednogodišnjim ciklusima koji završavaju svečanošću proglašenja najuspješnije školske knjižnice. Sudjelovanje školskih knjižnica u projektu:

  1. ciklus šk. god. 2011./2012. 22 školske knjižnice
  2. ciklus šk. god. 2012./2013. 29 školskih knjižnica
  3. ciklus šk. god. 2013./2014. 35 školskih knjižnica
  4. ciklus šk. god. 2014./2015. 41 školska knjižnica

Odgovori